{"items":["606adac376414e0015adee75","605b0587c80dc2004156f4d6","605aff401820e600410c7bb7"],"styles":{"galleryType":"Columns","groupSize":1,"showArrows":true,"cubeImages":true,"cubeType":"max","cubeRatio":1.7777777777777777,"isVertical":true,"gallerySize":30,"collageAmount":0,"collageDensity":0,"groupTypes":"1","oneRow":false,"imageMargin":5,"galleryMargin":0,"scatter":0,"rotatingScatter":"","chooseBestGroup":true,"smartCrop":false,"hasThumbnails":false,"enableScroll":true,"isGrid":true,"isSlider":false,"isColumns":false,"isSlideshow":false,"cropOnlyFill":false,"fixedColumns":0,"enableInfiniteScroll":true,"isRTL":false,"minItemSize":50,"rotatingGroupTypes":"","rotatingCropRatios":"","columnWidths":"","gallerySliderImageRatio":1.7777777777777777,"numberOfImagesPerRow":3,"numberOfImagesPerCol":1,"groupsPerStrip":0,"borderRadius":0,"boxShadow":0,"gridStyle":0,"mobilePanorama":false,"placeGroupsLtr":true,"viewMode":"preview","thumbnailSpacings":4,"galleryThumbnailsAlignment":"bottom","isMasonry":false,"isAutoSlideshow":false,"slideshowLoop":false,"autoSlideshowInterval":4,"bottomInfoHeight":0,"titlePlacement":["SHOW_ON_THE_RIGHT","SHOW_BELOW"],"galleryTextAlign":"center","scrollSnap":false,"itemClick":"nothing","fullscreen":true,"videoPlay":"hover","scrollAnimation":"NO_EFFECT","slideAnimation":"SCROLL","scrollDirection":0,"scrollDuration":400,"overlayAnimation":"FADE_IN","arrowsPosition":0,"arrowsSize":23,"watermarkOpacity":40,"watermarkSize":40,"useWatermark":true,"watermarkDock":{"top":"auto","left":"auto","right":0,"bottom":0,"transform":"translate3d(0,0,0)"},"loadMoreAmount":"all","defaultShowInfoExpand":1,"allowLinkExpand":true,"expandInfoPosition":0,"allowFullscreenExpand":true,"fullscreenLoop":false,"galleryAlignExpand":"left","addToCartBorderWidth":1,"addToCartButtonText":"","slideshowInfoSize":200,"playButtonForAutoSlideShow":false,"allowSlideshowCounter":false,"hoveringBehaviour":"NEVER_SHOW","thumbnailSize":120,"magicLayoutSeed":1,"imageHoverAnimation":"NO_EFFECT","imagePlacementAnimation":"NO_EFFECT","calculateTextBoxWidthMode":"PERCENT","textBoxHeight":26,"textBoxWidth":200,"textBoxWidthPercent":65,"textImageSpace":10,"textBoxBorderRadius":0,"textBoxBorderWidth":0,"loadMoreButtonText":"","loadMoreButtonBorderWidth":1,"loadMoreButtonBorderRadius":0,"imageInfoType":"ATTACHED_BACKGROUND","itemBorderWidth":0,"itemBorderRadius":0,"itemEnableShadow":false,"itemShadowBlur":20,"itemShadowDirection":135,"itemShadowSize":10,"imageLoadingMode":"BLUR","expandAnimation":"NO_EFFECT","imageQuality":90,"usmToggle":false,"usm_a":0,"usm_r":0,"usm_t":0,"videoSound":false,"videoSpeed":"1","videoLoop":true,"jsonStyleParams":"","gallerySizeType":"px","gallerySizePx":1000,"allowTitle":true,"allowContextMenu":true,"textsHorizontalPadding":-30,"itemBorderColor":{"themeName":"color_12","value":"rgba(197,212,232,0)"},"showVideoPlayButton":true,"galleryLayout":2,"calculateTextBoxHeightMode":"MANUAL","targetItemSize":1000,"selectedLayout":"2|bottom|1|max|true|0|true","layoutsVersion":2,"selectedLayoutV2":2,"isSlideshowFont":true,"externalInfoHeight":26,"externalInfoWidth":0.65},"container":{"width":300,"galleryWidth":305,"galleryHeight":0,"scrollBase":0,"height":null}}
Újabb forradalmi innováció a Suzukitól
Bemutatkozott a DF325A hajómotor
Esztergom, 2018. január 25. – Az idei düsseldorfi hajókiállításon mutatkozott be a Suzuki új DF325A hajómotorja, amely könnyű és stílusos kialakításával teremti meg a teljesítmény, a tolóerő, a gazdaságos üzemanyag-fogyasztás és a megbízható működés tökéletes egyensúlyát.

A napi használatú, nagyobb méretű hajókhoz készült új motor – a 300 lóerő feletti teljesítményű négyütemű hajómotorok közül elsőként a világon – 91 RON oktánszámú üzemanyaggal is működik.
A csúcstechnológiájú, innovatív DF325A masszív, ám könnyen kezelhető, egyúttal sokoldalú külmotor – ideális választás nagyobb méretű hajókhoz, bármilyen feladatra.

Akárhol is használja tulajdonosa a hajót munkaeszközként vagy szabadidős célokra, a Suzuki kínálatának legújabb modellje tökéletes megoldás. Az új motor a nemrég bemutatott DF350A forradalmi technológiáival működik.
Csúcsteljesítmény és maximális hatékonyság
A Suzuki mérnökei olyan kompakt, könnyű hajómotor tervezésére törekedtek, amely maximális gazdaságos működés mellett kiváló teljesítményre képes.
Emellett az is céljaik között szerepelt, hogy a DF325A motort akár az alacsony (91 RON) oktánszámú üzemanyag is hajthassa, amely a Suzuki legendás megbízhatóságával párosulva lehetővé teszi, hogy a modellt sokféle nagyméretű hajóhoz használják a világ minden pontján. A hagyományos, egy hajócsavaros motoroknál a tolóerő mellett jelentős propellerhatás is fellép, amely energiaveszteséggel is járhat. A Suzuki mérnökei a forradalmi, két hajócsavaros technológiával ezt az elpazarolt energiát inkább aktív teljesítménnyé formálták.

Dual Prop System – igazi forradalom a hajócsavaroknál
A Suzuki mérnökei felismerték, hogy az alsó egység formája és hajócsavar-kialakítása nagy hatással van a teljesítményre. Az innovatív, ellentétes irányba forgó hajócsavarok nagyobb teljesítményt nyújtanak a víz alatt, és kisebb, hidrodinamikusabb hajtóműház kialakítását teszik lehetővé. Ezt úgy érik el, hogy a tolóerő egyenletesen oszlik el a hajócsavarok között, így alacsonyabb lesz az egy hajócsavarra jutó tolóerő, és csökkenteni lehet a hajtómű átmérőjét.
Az új három-három lapátos hajócsavarok hihetetlen gyorsulást és teljesítményt biztosítanak. A tesztek során bebizonyosodott, hogy ezzel a konfigurációval még jelentős terhelés és forgási sebesség mellett is kivételes gyorsaságot lehet elérni. A hajócsavar lapátjainak geometriai kialakítását is az új konfigurációhoz optimalizálták, amely minden fordulatszám-tartományban páratlan teljesítményt és gyorsulást nyújt. Ennek egyik legfőbb előnye a kivételes irány- és kanyarstabilitás, amit a motor úgy ér el, hogy a hajócsavarok egymással ellentétes irányban történő forgatásával egyenletessé teszik a fordulást.
Dupla befecskendezés a hűtés és a teljesítmény támogatására
Az üzemanyag befecskendezése kettős célt szolgál: porlasztja az üzemanyagot és hűti a hengert. A szükséges teljesítmény és hűtés biztosításához lényeges, hogy pontosan a megfelelő időpontban és szögben történjen a befecskendezés. A minden elemében új, dupla befecskendező rendkívüli pontossága hatékonyabb porlasztást és gazdaságosabb üzemanyag-felhasználást biztosít.

A részletekre fordított figyelem – fejlett dugattyúk
A nagy sűrítési arány (10,5:1) miatt minden eddiginél fejlettebb technológiára van szükség a dugattyúknál. Nem csak a dugattyú felületének, de a hajtórúdnak és alkatrészeinek is minden eddiginél nagyobb terhelésnek kell ellenállnia. A dugattyú szilárdságát az átlagos felületkezelő technológiák helyett szemcseszórással növelték a fellépő oldalirányú erők miatt. A szemcseszóró kezelés során apró gödrök keletkeznek a dugattyú felületén, aminek köszönhetően egyenletesen oszlik szét a munkaütem alatt felépülő nyomás. Ez az igen költséges és munkaigényes eljárás szükséges ahhoz, hogy a dugattyúk valóban kiérdemeljék a „tökéletes” jelzőt.
Direkt levegőbeszívó rendszer a levegő hűtéséhez és szárításához
A külső levegő direkt beszívását elősegítő Direct Intake rendszer és a Suzuki Dual Louver dupla lamellasoros levegőbeömlő rendszer hidegebb, száraz levegőt juttat közvetlenül a motorhoz. Ez a forradalmi megoldás közvetlen levegőáramlást biztosít, és még a legszigorúbb vízi tesztek során is megakadályozza a víz bejutását a rendszerbe.
A Dual Louver rendszer dupla lamellasorral dolgozik. A külső lamellasor meggátolja a vízpermet bejutását, míg a belső lamellasor a maradék párát is felfogja és elvezeti.
Így a beszívott levegő mentes lesz a nedvességtől, és a hőmérséklete is a környezeti hőmérséklethez közeli szinten marad.
Az új hajómotor fejlesztésekor a Suzukit az a meggyőződés vezérelte, hogy a hajósoknak többre van szükségük puszta lóerőnél. Bár a teljesítmény és a sebesség kétségkívül fontos szempontok, ebben a kategóriában már a hatékonyság, a megbízhatóság és a stabilitás az, ami igazán kimagasló termékké teszi a DF325A modellt a Suzuki négyütemű hajómotorjainak kínálatában.
„A legújabb, csúcstechnológiájú, nagy teljesítményű hajómotorok egytől-egyig nagy oktánszámú üzemanyaggal működnek. Tudomásunk szerint a 300 lóerősnél nagyobb teljesítményű hajómotorok kategóriájában nincs több olyan modell, amely a legtöbb piacon általános, 91 RON oktánszámú üzemanyagot használná. Ez a kereskedelmi szektorban is vonzó megoldássá teszi a DF325A hajómotort, amely a legmodernebb technológiákkal teszi tökéletessé a hajózási élményt” – nyilatkozta Yasuharu Osawa, a Suzuki Motor Corporation globális hajózási üzletágának vezetője.
További információk:
Ruska Viktória
kommunikációs vezető
Magyar Suzuki Zrt.
Tel.: 20 498 1840